vineri, 12 martie 2010

Istorioare cu miroazne și crustă


Am participat la foarte multe lansări de carte, ba am organizat multe lansări. Niciodată nu mi-am închipuit ca va veni clipa când cartea mea, de suflet, va primi botezul publicului cititor. La alți scritori mi se părea ceva firesc, poate incărcat de emoție. numai că trecând prin acest eveniment, emoțiile erau coleșitoare. îmi doream să se sfârșească repede dar, în același timp să dureze cât mai mult. drogul acesta este mai mult decât plăcut.
am avut și un mare regret; nu a fost lângă mine, prietenul meu drag, MENTORUL și nașul cărții mele, cel ce a pus la ham și teleguță nouă, mârțoagă bătrână; RADU ANTON ROMAN.
Cu toate că unii cârcotași au catalogat ISTORIOARE CU MIROAZNE ȘI CRUSTĂ ca o „carte de bucate”, ea este o carte beletristică, ceva mai aparte, cu povești și oameni adevărați, dar și cu „miroazne și crustă”. mi-am dorit ca prin aceste povești să readuc imaginea omului simplu, de la tară, de la coada oii, pescarul din Deltă și nu numai, obiceiurile și tradițiile străvechi dar și arta culinară și mâncărurile lor sănătoase. Am considerat că, în aceste zile când chimizarea și falsificare porduselor alimentare ne agresează sănătatea noastră dar mai ales a generațiilor viitoare, o carte in care povestea e împănată delicios cu o rețetă este mai mult decât necesară. Radu a sesizat acest lucru și m-a pus la treabă. păcat că nu a prins finalizarea.
Și fiindcă veni vorba de falsuri, am întâlnit o mulțime ( vinuri și băuturi spirtoase și răcoritoare, maioneze și smântâni, injectarea cărnurilor poaspete cu soluții care să adauge la greutate, și altele. mai nou chinejii au scos pe piața „oul fals”, netrecut prin rectul unei găini. Nu se deosebește cu nimic de unul real decât dacă suntem avertizați de un cunoscător.
Ce să mai vorbim? Va invit să chibzuiți si să căutati să vă preparati acasă măcar cele care cer conservanți. evitați-le, ca dracul tămâia, mai ales fast foodurile, Mc Donald-urile, care la noi proliferează în timp ce în țările de origine sunt interzise.
Hai să nu ne cheltuim bruma de venituri pe MEDICAMENTE, că asta ne așteaptă dacă nu rezervăm o parte din timpul nostru să ne gătim acasă hrana...
și cei făcut de mâna ta e... sănătos!

comenzi
EDITURA RALUCA-Buzău
ralucaedit@yahoo.com
0756040580
preț 8 lei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu